Top of mind awareness

Door Imogen

Wat is Top of mind awareness?

Top of mind awareness, afgekort TOMA, is een marketingterm die inhoudt dat je op het juiste moment in de gedachten van je klant zit. Wat je wil is dat wanneer een klant ergens naar opzoek gaat ze als eerste aan jou denken, dat ze je herinneren. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

 

Herhalen, herhalen, herhalen

Belangrijk is om frequent bij je doelgroep in beeld te komen. Een mooie plek daarvoor is social media. Door regelmatig te posten of met adverteren aan de slag te gaan kom je regelmatig voorbij op de tijdlijn van je doelgroep. Onderzoek wel altijd van tevoren op welk van de social media kanalen je doelgroep actief is. Het zou zonde zijn als je er veel tijd en moeite in steekt maar je doelgroep ergens anders zit.

Waar je wel scherp op moet zijn is dat wat je deelt waardevol is. Daar bedoel ik niet mee dat je alleen maar hele serieuze dingen moet posten, wissel daar gewoon lekker in af (is juist leuk)  maar je moet niet gaan posten om het posten. Mensen kunnen dat als irritant gaan ervaren waardoor ze juist de andere kant op bewegen.

Vergeet je in alle drukte nog weleens dat je ook nog wat moest posten, maak dan een content kalender. Daarin kan je je ideeën verwerken voor de komende maanden. Je zal zien dat je een groot deel van je posts al kan voorbereiden waarna je ze in kan plannen. Kan je het ook niet meer vergeten. Ik zeg ideaal.

Brein met lampje vast, top of mind awareness

LETS GROW YOUR BUSINESS!